FANDOM

Adonnibal Barkas 217 -174 r.p.n.e.- Syn Hannibala Wielkiego i córki iberyjskiego wodza Imilci. Urodzony razem ze swoim bratem-blizniakiem w 217 r.p.n.e. parę miesięcy po wyruszeniu do Italii jego ojca. Dorastał wraz z bratem pod opieką matki w Kartagenie (jak dla rozróżnienia nazywano miasto Kartagina w Iberii założoną przez Hazdrubala Pięknego), w związku z czym wypowiadał się z wyczuwanym akcentem iberyjskim. Znał grekę koine i kilka dialektów iberyjskich

W 209 r.p.n.e. kiedy ojciec uporał się z przeciwnikami w wojnie domowej z hannończykami, Adonnibal miał 8 lat kiedy to został sprowadzony z Iberii wraz z bratem Adherbalem i matką Imilcą. Tam pod opieką kapłanów Baala, a potem od samego Archimedesa z Syrakuz, otrzymywał staranne wykształcenie.

Od zawsze był faworytem ojca do tronu, czego skutkiem było, że poczawszy od jego 17 urodzin został włączony w obrady rady sufeta przyglądając się działaniom ojca. Ożeniony z Elissą, wnuczkę kartagińskiego arystokraty Bodashtarta z rodu Agbala - wiernego zwolennika Barkasów jeszcze z czasów przed II wojną latyńską.

Mimo, że raczej był człowiek słusznej postury, nie dane mu było walczyć w wojnie z Egiptem z powodu problemów zdrowotnych oficjalnie.

Po śmierci swojego stryja - Hazdrubala Iberyjskiego - objął w zarząd na rok Iberię, potem jednak został przyzwany do ojca w związku z coraz słabszym zdrowiem ojca.

Pod koniec 180r.p.n.e. przejmował coraz wiekszą rolę decyzyjną od ojca aż do śmierci Hannibala Wielkiego w 175 r.p.n.e. Z wielką energią tuż po wyborze przez radę 104 na sufeta Republiki Kartagińskiej, rozpoczął tworzyć koalicję antyseleudzką, nad którą zaczął pracować jeszcze jego ojciec.

W jego krótkich czasach rzadów już było widać buntownicze nastroje wśród podbitych ludów - szczególnie greków z magny greacii, którą poskromili miejscowych greków.

Nie dane mu było jednak zbyt dłługo zaznać urzędu sufeta, cztery miesiące po rozpoczeciu swoich rządów, zostaje otruty podczas posiłku w tajemniczym okolicznościach. Władze po nim przejmuję jego syn Bomilkar I